مدرسه کسب و کار چیست؟

مدرسه کسب و کار و یا business school یک موسسه در سطح دانشگاهی است که مدرک مدیریت کسب و کار (Business Administration) را به دانشجویان ارائه می دهد. به چنین مدرسه ای عناوینی از قبیل مدرسه مدیریت، مدرسه مدیریت کسب و کار، و یا به اختصار b-school یا biz-school داده می شود. یک مدرسه کسب و کار معمولا دروسی از این قبیل ارائه می دهد: حسابداری، مدیریت، استراتژی، اقتصاد، کارآفرینی، مالی، مدیریت منابع انسانی، علم مدیریت، سیستم های اطلاعات مدیریت، تجارت بین المللی، تدارکات، لجستیک، بازاریابی، روانشناسی سازمانی، رفتار سازمانی، روابط عمومی، روش تحقیق و غیره.

نوع های مختلف مدرسه کسب و کار

انواع مختلفی از مدارس کسب و کار وجود دارد، از جمله مدرسه کسب و کار، مدرسه مدیریت کسب و کار و مدرسه مدیریت.

- اکثر مدارس کسب و کار دانشگاهی شامل دانشکده ها و یا ادارات درون دانشگاه می باشند و عمدتا دوره های کسب و کار را آموزش می دهند.

- در آمریکای شمالی، یک مدرسه کسب و کار اغلب به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته می شود که مدرک کارشناسی ارشد MBA و یا مدرک کارشناسی ارائه می دهد.

مدارک ارائه شده

مقطع کاردانی: AA, AAB, ABA, AS

مقطع کارشناسی: Bachelor of Arts، Bachelor of Science، Bachelor of Business Administration، Bachelor of Business، Bachelor of Business Science و ...

مقطع کارشناسی ارشد: MBA, MBM, Master of Management, MAcc, MMR, MSMR, MPA, MISM, MSM, MHA, MSF, MSc, MST, MMS, EMBA and MCom

مقطع دکتری: Ph.D., DBA, DHA, DM و ...

استفاده از داده های واقعی (مطالعه موردی یا Case Study)

بعضی از مدارس کسب و کار، آموزش خود را برمبنای استفاده از مطالعات موردی ارائه می کنند. مطالعات موردی در آموزش مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای نزدیک به صد سال مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات موردی اطلاعات تاریخی از شرایط واقعی کسب و کار است. به طور معمول اطلاعات درباره این موارد می باشد: محصولات شرکت، بازار، رقابت، ساختار مالی، حجم فروش، مدیریت، کارکنان و عوامل دیگر که بر موفقیت شرکت تأثیر می گذارد. طول مطالعات موردی ممکن است از دو یا سه صفحه تا 30 صفحه یا بیشتر باشد.

مطالعات موردی معمولا از این مراجع بدست می آیند: مدرسه کسب و کار هاروارد، مدرسه کسب و کار INSEAD، مدرسه کسب و کار ROSS، دانشگاه میشیگان و سایر موسسات آکادمیک. معروف ترین مطالعات موردی هاروارد مربوط به شرکت لینکلن الکتریک و شرکت گوگل می باشد.

بالا